DASnetti 

DASnetti löytyy kaikista DASin taloista.

DASnetti on Telian taloyhtiönetti. Sopimus nettiliittymän käytöstä tehdään suoraan Telialle ja poismuuton yhteydessä asukas irtisanoo liittymän Telian asiakaspalvelun kautta. DASnetti sisältyy vuokraan.

Aktiivinen verkkopiste on jokaisen asunnon olohuoneessa olevassa atk -rasiassa (yksiöt ja perheasunnot) ja soluasunnoissa jokaisessa huoneessa. Kytke tietokoneesi/laitteesi verkkopistokkeeseen RJ45-mallisella verkkokaapelilla ja avaa verkkoselain. Selainikkunaan avautuu automaattisesti Telian itsepalveluportaali. Jos jostain syystä portaali ei avaudu, aktivoi yhteys soittamalla Telian asiakaspalveluun puh. 0200 11611 (mpm/pvm). Verkkoyhteys ei toimi ilman aktivointia.

Kuntotie 8 & DAS Rovalan kalustetuissa soluasunnoissa on  DASin reitittimet/modeemit valmiina, jolloin asukkaan tulee ainoastaan aktivoida verkkoyhteys Telian itsepalveluportaalissa tai soittamalla Telialle. Reititin on jätettävä asuntoon poismuuton jälkeen.

 Asennusohje/yhteystiedot, Telia

Aktiivista verkkopistettä ei voi muuttaa ja mikäli haluat käyttää nettiyhteyttä toisessa huoneessa, voit joko hankkia itsellesi pitkän verkkokaapelin tai käyttää yhteyttä langattomasti hankkimalla oman langattoman tukiaseman (eli reitittimen). Reitittimen tulee olla Ethernet (Cat5/Cat6) -tekniikalla toimiva reititin/modeemi. Merkillä ei ole väliä. Vastaat reitittimen asentamisesta itse.

Jos välivuokraat asuntosi, tulee välivuokralaisen tehdä oma sopimus netistä Telian kanssa.

Vikatilanteissa ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun:

  • 020 690 400 (mpm/pvm) arkisin 8-20 ja la 9-16.30, (myös jonottaminen on maksullista)

Jos tarvitset apua ensimmäistä kertaa yhteyttä asentaessasi, ota yhtyettä Telia Helppiin:
puh. 060010100 (2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm ark.8–20,la 9–16.30)

Verkkopalvelumme käyttää evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Lue lisää Voit estää evästeiden käytön selainasetuksista.
OK